Om Foreningen

Velkommen til Ørding -Ferieby Ørding Ferieby ligger ca. 12 km syd for Nykøbing Mors tæt ud til Limfjorden.

Vi er en grundejerforening med 48 parceller og blev etableret med udstykninger omkring 1976. Et af de unikke ting ved vores område er, at der kun må være bevoksning i op til 2 meters højde ud mod Limfjorden, hvilket gør at de fleste sommerhuse har en skøn vandudsigt. Vi har et godt fællesskab i foreningen med diverse arrangementer, men kan også bare nyde freden og roen i sit sommerhus med ca. 100 meter til vandet og 100 meter til landet. Hvis du ønsker at få yderligere oplysninger om området/foreningen er du meget velkommen til at kontakte mig eller andre i bestyrelsen, evt. aftale at komme forbi til en kop kaffe.

Via Lokalplanen er der medlemspligt af ØRDING FERIEBY Grundejerforeningen. Se vedtægter>>> Foreningen råder over en del materiel der kan lånes gratis af medlemmerne (se Om foreningen -udlån til medlemmerne)

Foreningens opgaver

• Medlemskab af foreningen er pålagt via lokalplanen

• Via Lokalplanen er foreningen pålagt ved vedligeholde bl.a. vejene i området. (Det gør vi ved, at vejene et par gange om året bliver ”raspet af” og der køres grus på.)

• Vedligeholde (græsslåning) af stisystemet og fællesarealer af Mogens (mod betaling).

• Vi har etableret en legeplads til de mindste, som vi vedligeholder. (den vedligeholdes af foreningens medlemmer på vores årlige arbejdsdag i efteråret)

• Foreningen har bygget et Multiskur (ved legepladsen) hvor vi kan opbevare foreningens effekter. (bl.a. det materiel der bruges til broen, samt materiel/maskiner til udlån til medlemmerne) >>>>> link til udlån

• At opsætte, nedtage, vedligeholde og opbevare vores badebro (Se menu punkt “Broen”)

Foreningens Formand:

Peter Thyregod